Pelerinaje Manastiri

Informatii despre manastirile si
pelerinajele din Romania

"După cum trupul fără suflet este mort,
tot aşa şi credinţa fără fapte
este moartă"
Iacob cap. 2, v. 26

Sfanta Manastire Poiana Marului

Obste de calugari

Hram:Duminica Tuturor Sfintilor

Situare:Sat Jitia,Comuna Bisoca,Jud.Buzau

Foto: Da

Istoric

Ctitorita in 1730,dar biserica de lemn a ars in 1771 fiind refacuta intre 1780-1784. O a doua biserica tot din lemn s-a construit intre 1810-1812.Sfanta Manastire a fost un important centru cultural .Aici a staretit si Cuviosul Vasile trecut in randul sfintilor fiind praznuit pe 25 aprilie.La Poiana Marului a fost surghiunit in anul 1840 poetul Cezar Bolliac.

Tot la Poiana Marului poposea si Alexandru Vlahuta care descrie in Romania Pitoreasca frumusetea acestor locuri.In 1991 s-a cladit un paraclis din lemn si s-a renovat pavilionul mare in care se afla trapeza si arhondaricul.

Pr.Cristian

poiana marului

manastirea poiana marului

pelerinaj poiana marului

July 02 2008 03:34 am | 34,241 vizualizari | Manastiri

48 Responses to “Sfanta Manastire Poiana Marului”

1. VOICU VIOREL on 05 Mar 2009 at 8:15 am #

AS DORI SA AJUNG SI EU ACOLO VREAU SA MA SPOVEDESC SI SA MA INTEREZEZ MAI MULT DESPRE MANASTIREA VOASTRA SI VREAU SA VIN ACOLO VA ROG MULT SAMI DATI MSG PE ADRESA VA MULTUMESC DOAMNE AJUTA

2. Serioja on 22 Mar 2009 at 11:33 am #

Azi am fost la Manastirea Poiana Marului si mi-a placur foarte mult, pacat ca nu am ajuns si la slujba, am plecat tarziu de acasa si am facut 3 ore pe drum, dar acum stiu unde este si cand sa plec de acasa ca sa pot ajunge si la slujba.

3. Pr. Cristian on 22 Mar 2009 at 12:24 pm #

Domnule Serioja,
    Sa Va ajute Milostivul Dumnezeu,Preasfanta Sa Maica si Sfantul Cuvios Vasile de la Poiana Marului sa reveniti in acele locuri binecuvantate.
    Doamne Ajuta!

4. mariana on 19 Jun 2009 at 11:21 am #

As dori sa ajung si eu , am o problema cu un prieten drag , eu cred ca ii sunt facute farmece. si el crede ca are ceva demonic in el. de la un timp , este foarte deprimat ,, foarte irascibil, nu se intelege cu nimeni , nu isi gaseste locul, plange , si el era un barbat foarte puternic, acum ii apare in fata imaginea unei fete cu care el a fost ,, si sa despartit de ea dar acum un timp acea fata a venit la el la servici si ia adus niste prajituri , nici el nu a inteles gestul atunci , dupa ce a mancat , la vreo saptamana , parca era posedat si este in continuare. are un suflet foarte bun , imi e tare mila de el ,, cand il vad asa ,, nu stiu cum sa il mai ajut, mereu cand incearca sa ajunga la sfanta biserica ceva il retine . ma puteti ajuta dumneavoastra? eu cred ca doar prin credinta se poate rezolva asta . saru mana si va multumesc frumos astept raspuns pe adresa mea

5. florentina on 19 Jun 2009 at 4:05 pm #

As vrea sa ajung impreuna cu familia la Manastirea Poiana Marului la preotul Macarie dar as vrea sa stiu cand anume am putea sa-l gasim daca se poate sa-mi dati si mie un nr de telefon la care-l putem gasi sa vorbim sa stabilim cand putem ajunge la el.va multumesc!va rog daca se poate sa-mi raspundeti si mie pe adresa care v-am lasat-o!!!

6. aurica on 21 Jun 2009 at 8:55 am #

aAS VREA SA AJUNG SI EU LA MANASTIRE DAR NU STIU CUM DECATE ORI IMI PROPUN SA AJUNG NU AM BANI. AM PROBLEME FT MARI DACA SE POATE SA AFLU NUMARUL DE TELEFON AL PREOTULUI VA ROG FOARTE MULT SA MA AJUTATI.POATE STAND INTAI DEVORBA CU PARINTELE POATE POT SA AJUNG. VA MULTUMESC FT MULT SI DOAMNE AJUTA

7. negru andrei on 22 Jun 2009 at 3:08 am #

cum pot sa ajung la manastire sa vorbesc cu parintele Macarie sunt persoana cu handicap grav

8. breazu costel on 29 Jun 2009 at 5:11 am #

as dori si eu sa ma integrez in manastrirea voastra. imi doresc foarte mult sa intru intr-o manastire. va rog contactati-ma urgent pe e-mail sau la nr 0769.303.924. doamne ajuta!

9. Mihaela Preda on 11 Jul 2009 at 11:14 am #

Va rog mult indrumati-ma sa ajung la manastirea Poiana Marului. As dori sa il cunosc pe parintele Macarie. Va multumesc din suflet.

10. mimi on 13 Jul 2009 at 12:15 am #

Doamne-ajuta! si eu mi-as dori mult sa ajunj la Manastirea Poioana Marului , dar nu stiu ce conditi sunt pe-acolo, sunt pers. cu handicap si merg mai greu … as vrea sa stiu mai multe despre conditile de cazare si daca ne putem integra si noi printre parintii de acolo , macar pentru o perioada (un fel de vacanta). Va multumesc

11. Pe-o gură de rai « Viaţa la ţară on 28 Jul 2009 at 5:44 am #

[...] Sfânta Mănăstire Poiana Mărului [...]

12. iulia on 10 Sep 2009 at 12:45 pm #

As vrea sa pot vorbi cu parintele Macarie, va rog daca ma puteti ajuta.

13. Mihaela on 24 Sep 2009 at 1:51 am #

Am gasit in cartea de telefoane un nr pt Manastirea Poiana Marului : 0238.548.899. Sper sa va fie de folos!

14. constantin on 25 Oct 2009 at 2:52 pm #

Sunt din Buzau dar nu am ajuns pana acum la aceasta manastire.As dori sa fiu acolo cat mai curand.

15. deny on 26 Oct 2009 at 9:52 am #

V-as ruga din suflet sa-mi spuneti si mie exact unde se afla aceasta manastire!Sunt din Bv si nu prea cunosc Buzaul, dar daca m-ati putea ajuta cu ceva indicii, v-as fi recunoscatoare!Imi doresc enorm sa ajung acolo sa pot vb si eu cu parintele Macarie!Multumesc si Doamne ajuta!

16. deny on 29 Oct 2009 at 2:07 am #

Buna din nou!Am aflat unde se afla aceasta manastire,dar as dori sa stiu daca se ajunge cu masina pana acolo sau e de mers si pe jos?Va rog sa-mi raspundeti ca intentionez sa ajung acolo duminica asta si vreau sa fiu pregatita!Multumesc!

17. mihaela on 15 Jan 2010 at 1:28 am #

buna. ma numesc feru mihaela, si sunt din vrancea, focsani. inn urma cu cateva zile m-am certat cu cel care mi-a fost alaturi la bine si la greu timp de 2 ani de zile. cu cateva zile in urma cand l-am sunat sa ii spun ca vreau sa ne impacam el era la cafea cu fata pe care o pretinde pretiena lui. ne-am despartit mai mult din vina mea. eu inca mai tineam legatura cu fostul meu prieten pe internet, iar el imi spunea de n ori sa il ascult, sa o termin cu el, si stau linistita. dar nu l-am ascultat, si ne-am despartit. el nici nu iesise bine din relatia noastra ca el a si dormit la respectiva acasa, asa ca eu a doua zi , marti( saptamana asta) m-am dus si l-am cautat pe toate strazile pana am dat de masina lui, am luat-o la bataie pe ea, dupa care am inceput a vedea negru in fata ochilor si eram plina de furie, si m-am luat la bataie si cu el. m-am umilit in fata lui, m-am pus in genunchi si l-am implorat sa se intoarca la mine, ca langa ii e locul, el in schimb m-a scuipat, ma injurat, ma injurat de mama, nu mai puteam eram plina de furie. la un moment dat au venit verii mei de mau luat de acolo si mau dus acasa sa ma linistesc. eu 3 zile nu am mancat nimic, nu am dormit, si am plnas intr-una. in drum spre casa cu verii mei, cum eram plina de furie, si nu mai vedeam nik in fata ochilor, am suant-o pe mama lui si i-am spus urmatoarele cuvinte: ACUM ESTI MULTUMITA CE AI CRESCUT LA USA, CA MA BATUT SI MA INJURAT, ASA EDUACTIE I-AI DAT. am gresit enorm ca am sunat-o pe mama lui, dar eram disperata, numai puteam. acum ca DUMNEZEU mi-a acest sut atat de tare, a facut sa imi dau seama ca de fapt il iubesc mai presus de orice. dar el nu mai vrea nici macar sa ma vada. sufar enorm, imi plesneste sufletul de durere, si as vrea sa se intoarca la mine. ma rog la DUMNEZEU sa il readuca in viata mea, dar jur ca nu stiu ce sa fac sa imi fie bine. i-am spus ca m-am schimbat, nu ma crede. nu stiu ce sa mai fac. ajutati-ma, va rog mult de tot, sufar mult, am suferit foarte mult si inca sufar. nu stiu cum sa procedez. va rog sin suflet , AJUTATI-MA.

18. BOTAN ALINA on 27 Jan 2010 at 12:25 am #

DOAMNE-AJUTA!Sa va spun poveste mea mai pe scurt,…cand avea 7ani,am fost speriata de un barbat beat care isi urmarea sotia cu nu cutit in mana,el fugea dupa ea…eu fiind un copil,l-am vazut ca se indreapta spre casa mea si mi-am imaginat ca se duce la mama mea si o omoara!!!…in sfarsit,am MUTIT pe loc.Parintii mei,au inceput sa mergea cu mine pe la toti medicii din tara,dar niciun rezultat.Erau disperati,au auzit de PARINTELE MACARIE DE LA POIANA MARULUI,vreau sa va spun ca m-am vindecat,…rugandu-se pentru mine.Parintii mei pe acea vreme nu prea erau credinciosi,dar de cand au mers la PARINTELE MACARIE,s-au schimbat total!Acum cand incep sa vorbesc nu pot sa ma mai opresc:))Acum sunt foarte bine,sunt studeta la S.N.S.P.A in anul3,in septembrie m-am casatorit si sunt foarte fericita!!! PENTRU MINE PARINTELE MACARIE ESTE UN SFANT PRINTE OAMENI!La manastire se poate ajunge si cu masina,dar este drumul mai rau,FOCSANI-DUMITRESTI-JITIA…SAU RAMNICUL SARAT-DUMITRESTI-JITIA.

19. clau on 25 Feb 2010 at 4:07 am #

cum se ajunge la acesta manastire?se poate ajunge pana la ea cu masina,dupa ce sa desghetat zapezile? va multumesc anticipat!

20. elena on 28 Feb 2010 at 2:00 am #

parinte macarie de la manastirea poiana marului ajutati-ne ca vor sa ne ia apartamentul.sfinta zi de astazi sa va dea sanatate sufleteasca si trupeasca

21. Constantin on 10 Mar 2010 at 3:48 am #

Eu am fost la M-rea Poiana Marului insa prin comuna Bisoca. Pana in Bisoca era un drum anevoios de tara cu multe curbe, neasfaltat. Din Bisoca am mers pe jos cativa kilometri spre Poiana Marului. Pe harta insa se poate vedea un alt drum mai bun spre satul Jitia care face parte din Comuna Bisoca. E vorba de un alt drum care nu stiu cum este. Sper ca e mai bun… Daca cunoaste cineva mai multe detalii, nu face rau sa le lase! Eu am fost acu cativa ani pe aici. As vrea sa reajung anul acesta.

22. ELENA on 23 Mar 2010 at 11:20 am #

ELENA se roaga la icoana facatoare de minuni de la manastirea POIANA MARULUI pentru sanatate ,spor ,luminarea mintii ,reusita in angajare la politie ,aparata de dusmani stiuti si nestiuti .AJUTA-MA DOAMNE.

23. karina on 24 Mar 2010 at 10:03 am #

Buna ziua!Sunt din Focsani si vreau sa va spun pe scurt povestea mea:am o fetita de trei ani,sunt despartita in fapt de sotul meu de aprox. 1 an si 3 luni,deocamdata nu am servici,iar in ceea ce priveste locuinta,am vandut ap. in care am locuit cu sotul meu(este in alt oras) si incerc sa-mi caut ceva prin Focsani.Cum necazurile nu vin niciodata singure,in urma cu 2 saptamani mama mea si-a depistat un nodul la un san si este in curs de investigatii,deci nu stim de ce natura este.Afland foarte multe despre minunile de la Manastirea Poiana Marului,am tinut cu tot sufletul sa ajung acolo,la Parintele Macarie despre care am auzit ca un clarvazator cu foarte mult har.Astazi,24.03.2010 am fost acolo si am asistat la slujba,apoi am intrat in camaruta parintelui si am incercat sa-i spun pe scurt povestea mea.Ce sa va spun…cand i-am spus de mama,mi-a spus ca nu e nimic grav si sa stam linistiti,iar in privinta impacarii cu sotul meu,mi-a spus ca daca eu vreau sa raman cu el sa fiu mai putin pretentioasa(as fi vrut sa aflu mult mai multe,asa cum le-a spus si altora,respectiv ce sa fac sau daca am ales calea cea buna de a veni in Focsani,insa a fost destul de evaziv).Iesind pe poarta Manastirii,o femeie dintr-un sat apropiat mi-a marturisit ca fiind post,nu prea vorbeste cu oamenii asa cum vorbeste de obicei.Oricum m-am recules mergand acolo si sper ca toate rugaciunile mele sa aiba un rost ,iar ceea ce se va alege de viata mea pe viitor depinde numai si numai de bunul Dumnezeu.
    Va recomand sa mergeti,dar drumul este foarte anevoios,pentru ca se trece peste un rau cu masina(prin apa)si trebuie sa mergeti cu o masina mare ARO,4X4 ETC.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze!

24. Sergheierghei on 07 Apr 2010 at 12:03 pm #

Doamne ajuta ! Numarul de telefon al parintelui Macarie este 0238548899.

25. Frasina Balanescu on 09 Apr 2010 at 6:59 am #

Frăsina 09 aprilie 2010

Doresc să mărturisesc o minune care s-a petrecut cu mine în anul 2007 chiar de ziua Sf. Vasile de la Poiana Mărului.
    In jurul orei 13 si ceva ….. în Bucureşti fiind ptr. că locuiesc în Bucuresti am luat un taxi care sa mă duca de la magazinul Unirea spre casa undeva in Dr. Taberei. În drum spre casa într-o intersecţie şoferul taxiului a început sa înjure un alt conducator auto respectiv o femeie era la volanul masinii si avea un bebelus in spate in acel suport special ptr. copii.
    Nu am înteles nici pînă în ziua de astăyi de era asa de furios soferul de taxi si de ce injura atit de crunt biata femeie.!!! În tot acest timp eu am început sa rostesc psalmul 50 de mîhnirea ce ma cuprinsese. La cîteva minute distanta in dreptul cimitirului Ghencea Militar soferul a accelerat f. tare a scapat controlul volanului ne-am îndreptat spre gardul unitatii militare Steaua adica pe celalalt sens de mers si atunci s-a speriat a rotit volanul si ne-am rasturnat intr-o groapă sapată (se lucra la infrastructura şoselei )de adîncime 1.50m. Eu eram pe scaunul din spate dreapta soferului.Va marturisesc ca nu stiu ce s-a întîmplat cu mine in acele clipe dar pot cu certitudune spune ca in mintea mea rosteam rugaciunea inimiii. Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma pe mine pacatoasa.M-au scos din masina lovita (TURTITĂ)pe un geam . În acel loc erau muncitorii de la sosele. Ei m-au tras afară. Am mers la spital imediat si s-a constat ca nu am nici o leziune organe interne sparte gît rupt, etc…

Minunea este, cînd ajung acasa ma duc la calendar crestin ortodox sa citesc ce sfint ma aparat in aceea zi.

ERA ZIUA SF. VASILE DE LA POIANA MĂRULUI. Mulţumesc Doamne Iisuse si sf. vasile pentru ca ma lasat intreaga si nevatamata. Amin Doresc sa merg la manastirea sfîntului sa-i multumesc.

26. Consiliul Director on 24 Apr 2010 at 6:42 am #

Sfinte Cuvioase Părinte Vasile roaga-te pentru noi!

Sfântul Cuvios Vasile de la Poiana Mărului a fost unul din cei mai vestiţi dascăli şi lucrători ai rugăciunii lui Iisus din secolul al XVIII-lea. După tradiţie, era originar din părţile Poltavei, Ucraina. Prin anii 1705-1706 s-a făcut schimonah în Schitul Dălhăuţi-Focşani, unde a aprofundat cuvântul Sfintei Scripturi şi a citit multe scrieri ale Sfinţilor Părinţi. După ce în anul 1715 a primit hirotonia în preot, a ajuns egumen al Mănăstirii Dălhăuţi pe care a condus-o timp de 20 de ani. În scurt timp, în jurul său s-a adunat o obşte de peste 40 de călugări sihaştri, pe care i-a învăţat cu ascultarea, smerenia, tăcerea şi lucrarea cea de taină a rugăciunii lui Iisus.
    Prin anii 1730-1733, stareţul Vasile reînnoieşte Schitul Poiana Mărului şi se mută aici cu 12 ucenici. Aici a condus duhovniceşte toate schiturile din Munţii Buzăului. Rânduiala pe care stareţul Vasile a impus-o ucenicilor era: trăirea în desăvârşită armonie, citirea zilnică a Sfintei Scripturi şi a Sfinţilor Părinţi, practicarea rugăciunii lui Iisus, păzirea curată a minţii, mâncarea o dată pe zi şi împărtăşirea săptămânală.
    Ca dascăl al rugăciunii, Cuviosul Vasile a scris câteva “Cuvinte” despre paza minţii, despre rugăciune şi creştere duhovnicească, care sunt scurte introduceri la scrierile filocalice. Sfântul Cuvios Vasile a trecut la cele veşnice în anul 1767, lăsând în urmă numeroşi ucenici
    Datorită vieţii sfinte, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în şedinţa sa din 4-5 martie 2003, a hotărât ca stareţul de la Poiana Mărului să fie trecut în ceata Cuvioşilor Părinţi purtători de Dumnezeu şi să fie cinstit la data de 25 aprilie, zi în care a trecut la Domnul.

27. cristina on 04 May 2010 at 11:40 am #

eu am 20 ani si am fost diagnosticata cu o forma a cancerului ganglionar acum sunt sub tratament si am nevoie de ajutorul Lui D_zeu si al parintelui Macarie pe care il rog din suflet sa se roage pt mine.Doamne ajuta…

28. Gabriela Voinea on 06 May 2010 at 6:16 am #

Fratilor,
    Tocmai am aflat ca astazi 5 mai 2010, Episcopia Buzaului vrea sa-l dea afara pe Parintele Macarie si pe fratii lui de la Poiana Marului si sa aduca in loc maicute. Opriti aceasta cruzime, acele locuri sunt sfinte si datorita acestui om, Parintele Macarie care a facut atita bineoamenilor, neconditionat, un om atit de bolnav… Haideti sa facem ceva pentru acei oameni modesti, sa invatam sa si multumim pentru tot binele facut de ei.
    Gabriela Voinea

29. Frasina Balanescu on 11 May 2010 at 12:58 am #

Adevarat este ca parintele Macarie va fi mutat de la manastire, am aflat duminica 05.05.2010.Cu mare tristete am participat la sf. liturghie si f. multe femei plingeau pentru aceasta nedereptate care ii se aduce acestei sf. manastiri si intregii obsti. Parintele dupa 21 ani de slujire in acesta manastire acum este pur si simplu dat la o parte. Se pare ca este incomod pentru ………., din moment ce sfintenia parintelui arde! Parintele Macarie este cu adevarat om a lui Dumnezeu. Dar sa ne rugam si prin mila lui Dumnezeu poate se vor aseza toate cu folos sufletelor noastre. Parintelui Macarie si intregii obsti le dorim sanatate, putere in aceasta mare incercare si incredere ca Domnul vă va da putere sa marturisiti pentru El.

30. CONSILIUL DIRECTOR on 10 Jun 2010 at 11:32 pm #

În legătură cu opiniile exprimate în articolul intitulat “Stareţul Macarie a fost izgonit de la Poiana Mărului” apărut sub semnătura domnului Daniel Gârleanu, în Ziarul de Vrancea din ziua de 9 iunie 2010, Biroul de Presă al Patriarhiei Române face următoarele precizări:
    Potrivit Statutului pentru organizarea şi funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române (articolul 75, alin. 1 şi articolul 113, lit. e), transformarea unei mănăstiri din mănăstire de călugări în mănăstire de călugăriţe sau din mănăstire de călugăriţe în mănăstire de călugări se face prin hotărârea Sinodului mitropolitan prezidat de către Mitropolitul locului, la iniţiativa şi propunerea Chiriarhului eparhiei sufragane, iar nu în mod arbitrar de către Patriarh aşa cum în mod eronat consideră autorul articolului.
    În ziua de 29 septembrie 2009, la propunerea Înalt Preasfinţitului Părinte Epifanie, Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei care a prezentat situaţia existentă la mănăstirea Poiana Mărului, având în vedere lipsa personalului monahal şi restaurarea situaţiei existente înaintea desfiinţării mănăstirii din timpul regimului comunist când obştea era de călugăriţe, pentru revigorarea vieţii spirituale şi gospodăreşti potrivit nevoilor misionare actuale, Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei a hotărât:
    1. Transformarea mănăstirii Poiana Mărului, Protoieria Buzău 1, Arhiepiscopia Buzăului şi Vrancei din mănăstire de călugări în mănăstire de călugăriţe.
    2. Ieromonahul Macarie, stareţul actual al mănăstirii mai sus menţionate, va rămâne în continuare la mănăstire ca preot slujitor (Extras din procesul verbal al Şedinţei Sinodului mitropolitan al Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei din 29 septembrie 2009).
    Deoarece nu a dorit să rămână preot duhovnic la o mănăstire de maici, părintele stareţ Macarie a solicitat în scris Arhiepiscopiei Buzăului şi Vrancei transferarea la Schitul Monteoru din comuna Vintileasca, judeţul Vrancea, cerere care i-a fost aprobată.
    Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei a ţinut cont de existenţa în zonă a unui număr mai mare de călugăriţe decât de călugări, fără ca prin această hotărâre să diminueze prestigiul acestei mănăstiri, deoarece, în Ortodoxie, mănăstirile de călugări şi călugăriţe sunt egale, iar nu ierarhizate ca importanţă.
    În acelaşi timp, hotărârea Sinodului mitropolitan al Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei nu încalcă testamentul Cuviosului Vasile, ctitorul mănăstirii de la Poiana Mărului (1730-1733), care a dorit ca mănăstirea să nu se desfiinţeze, ci să funcţioneze neîntrerupt în pace şi fără tulburare până la sfârşitul veacurilor, fără a interzice în mod expres ca aceasta să nu fie niciodată mănăstire de maici.
    Patriarhia Română recomandă atât clerului şi monahilor, cât şi mirenilor din parohii să caute mai întâi pacea şi mântuirea sufletului, precum şi binele mănăstirii, nu interese individuale egoiste care tulbură viaţa comunităţii locale.

31. Virginia on 20 Jun 2010 at 3:18 am #

Doamne-ajuta! Am incercat ieri sa ajung la parintele Macarie, dar nu am reusit, din pacate s-a stricat si masina si nu ma mai pot intoarce asa repede cum mi-as fi dorit. Am o problema apasatoare si as fi vrut sa vorbesc cu parintele Macarie. Imi puteti lasa numarul dumnealui de telefon ? M-ar ajuta sa discut cat mai repede. Va multumesc din suflet!

32. ILAU RAMONA on 23 Jun 2010 at 12:16 am #

DORESC S-I EU ADRESA DOMNIILOR VOASTRE

33. ILAU RAMONA on 23 Jun 2010 at 12:19 am #

A-M AUZIT FOARTE MULTE DESPRE ACEST LOC.

34. Avram Mirela Daniela on 05 Jul 2010 at 12:16 pm #

Ca mirean buzoian, profesor de limba engleza , filolog ca formatie , pot spune cu mana pe inima ca Schitul de la Poiana Marului ESTE Athosul Romanesc, ca parintele Macarie ESTE cu adevarat Rugatorul Carpatilor, este clarvazator, ca Icoana Maicii Domnului ESTE Facatoare de Minuni, ca Spiritul Cuviosului Vasile ESTE viu. Ca Dumnezeul romanilor este VIU. Am simtit aceasta minune de curand, minunea pe care am cautat-o oriunde in alta parte numai aici, in muntii Buzaului, nu.
    Din pacate, este la fel de adevarat ca nu Dumnezeu este mort, cum spunea Nietzsche, ci credinta noastra a romanilor. Dumnezeirea este in fiecare din noi prin sufletele noastre, prin corporalitatea noastra, prin faptele sau actiunile noastre. Rana Maicii Domnului insa inca doare, acolo este rana tuturor mamelor care sufera pentru copiii lor, a mamelor care au dat nastere prin cezariana, operatie de multe ori incompetent si neprofesionist facuta, rani ale corpului si sufletului care lasa urme toata viata.
    Ma intreb acum : unde este oare dimensiunea spiritualitatii romanesti? Suntem inghititi de ‘oastea lui Irod’, de oameni egoisti, orbiti de orgoliul van al propriei persoane. Suntem orbiti de stralucirea goala a acestei lumi desacralizate, inghititi de o cultura de tip semantico-sintactica, o cultura care si-a atins propria limita , o cultura ajunsa la ‘orizontul evenimentului’ , acel punct din fizica dincolo de care te dezintegrezi daca il depasesti. O lume a templelor pagane de tip Moll sau banca, a escaladarii haotice spre extreme precum a celulei canceroase, cum spune Baudrillard.
    Dumnezeu pedepseste pe cine iubeste, mi-a spus un preot buzoian. Este adevarat. In rest, cu tristete o spun ca suntem (inclusiv eu) literalmente inghititi de lumea aceasta necrestina, care nu mai are frica sau rusine de nimic.
    Dumnezeu sa ne ajute!
    avramdana17@yahoo.co.uk
    Phone Number 0721 524 494

35. Avram Mirela Daniela on 05 Jul 2010 at 12:47 pm #

Inainte de Inaltare m-am intors din nou la parintele Macarie, de data aceasta reusind sa conving si familia. Parintele m-a certat bland, intrebandu-ma de ce revin acolo. Aveam nevoie sa imi binecuvanteze familia, cu atingerea mainii sale sfinte, pe fiecare in parte, direct, nu prin mine.
    Pe data de 13 iunie am ajuns la schit a treia oara intr-o excursie cu un autocar cu 24 de copii, cu varste de la 9 ani pana la 23 de ani. Mi-am dorit aprig, din tot sufletul, sa imaprtasesc si altora din darul sfant de la Dumnezeu, de la Sfantul Vasile Buzoianul, de la Icoana Maicii Domnului. Asa cum spunea Sfantul parinte Macarie, literalmente m-am ‘indragostit’ de acest ‘picior de plai, pe-o gura de Rai’. M-as intoarce mereu, sincer as ramane acolo, m-as calugari daca Sfintia Sa mi-ar da binecuvantarea. Mi-a spus insa ca am o alta menire aici, in lumea mireana, unde este pentru unele suflete hipersensibile insa extrem de dificil sa se infrunte singure cu ‘oastea lui Irod’.
    Revenind la aceasta ultima vizita la manastire, un tanar (alpinist utilitar) mi-a spus ca in momentul in care am intrat eu (extrem de apuizata dupa o zi de team building cu elevii si cei mici care nu reuseau sa se inteleaga sub nici un chip) si copiii s-a FACUT LUMINA IN SCHIT si S-A APRINS O CANDELA. Dumnezeu imi este martor ca am vazut apoi acasa, cu ochii mei, atat eu cat si fata mea si sotul meu, cum s-a aprins becul ars de pe scara.
    In rest, asa cum se spune, minunile tin de noi, iar la Sfanta Manastire Poiana Marului ajung numai cei chemati, simt doar cei care au credinta, cei saraci, cei care sufera.
    Spiritul Sfantului Vasile Buzoianul vegheaza, cum spune legenda, propriul Sau salas Sfant.
    Piedica cea mai mare insa este cea pe care o ridica oamenii, autoritatile locale care nu investesc in infrastructura buzoiana. Drumul pana acolo este aproape impracticabil, masina noastra (Dacia)se resimte mult din cauza drumurilor din oras si din judet.
    Este un paradox al vremurilor din Romania.
    Doamne ajuta!

36. Nicoleta on 18 Jul 2010 at 3:09 pm #

Este foarte adevarat ca spatiul Manastirii Poiana Marului are un har aparte, un duh de rugaciune cu certitudine imprimat de Sfantul Vasile Buzoianul si tinut eminamente viu de mana de calugari ce vietuiesc aici, sub blagoslovenia staretului Macarie, cel ce carmeste corabia vie, luptatoare a Bisericii din Bisoca. Pacat, mare PACAT ca primarul acestei localitati, privind dintr-o perspectiva cu siguranta eronata, nu apreciaza efortul izvorat din dragostea imensa a parintelui Macarie ce a ridicat in Bisoca nu mai putin de trei biserici.
    In urma cu patru zile, am purces pe urmele batute de atatia pelerini, pentru un popas duhovnicesc si o intarire sufleteasa la aceasta manastire unde, chiar sa nu stii sa te rogi, rugaciunea pare sa izvorasca singura, ca un ison, dimpreuna cu cea a ucenicilor parintelui…
    Mai tarziu, dupa rugaciunea de seara, am aflat ca batranul cu chip luminos, “cu ochii de stele si zambet de catifea” este exilat pe muntele Monteoru.
    Adevarat, si acolo e un colt de Rai, dar… cred ca i se face o mare nedreptate. Pe parinte l-am vazut liturghisind la Manastirea Poiana Marului si duhul acela de rugaciune m-a readus in aceste locuri. Sa aud ca nici primarul de la Jitia, asemenea nici cel din Vintileasca carora le-a lasat, la fiecare, cate doua biserici, nu se sinchisesc sa tulbure linistea batranului si-l tin exilat fara a-si face vreun proces de constiinta, m-a durut pur si simplu.
    Parintele Valeriu, ucenicul ramas in Poiana Marului, pe vreme ploioasa, plangand parca si ea din pricina atator nedreptati, priveste cu dor spre muntele batranului…
    Galatenii, cei care au trecut prin aceste locuri binecuvantate, sunt oripilati de nedreptatile ce i se aduc staretului Macarie de la Poiana Marului.
    NU merita si chiar nu trebuie tulburat acest duh de curata rugaciune de care avem atata nevoie mai ales in aceste vremuri!
    Doamne-ajuta!

37. NICOLETA on 29 Mar 2011 at 11:26 am #

Se poate sa se cazeze la manastire …care sunt tarifele???

38. Tabacaru Ramona on 15 Jun 2011 at 12:28 am #

Nu cred ca”exilat” e un cuvant potrivit pt plecarea parintelui Macarie de la Poiana Marului la schitul Monteoru.Nu cunosc foarte multe amanunte dar,dupa cum am citit,parintele ar fi primit porunca din alta parte sa mearga acolo.A auzit,in vis,un glas care i a poruncit sa mearga si sa ridice prin stradania sa un nou schit la Munteoru.Modest din fire parintele a refuzat de trei ori.Ultima data glasul i-a poruncit cu o voce si mai impunatoare sa nu se mai impotriveasca si sa mearga acolo pt ca el va fi temelia schitului ce se va ridica.Indrumat de Dumnezeu si de Cuviosul Vasile parintele Macarie a plecat sa indeplineasca porunca primita.Poate de aceea nu a acceptat propunerea de a ramine in continuare preot si duhovnic pt maicutele ce au venit in manastire.Inteleg supararea enoriasilor ce mergeau la parinte dar,in acelasi timp,nu cred ca s-a procedat bine cind parintele Valeriu n-a fost lasat sa savarseasca Sfanta Liturghie.Cele sfinte nu trebuie amestecate cu intrigile si certurile lumesti.Asa cum Cuviosul Vasile a ridicat si a pastorit mai multe manastiri inainte de a ajunge la Poiana Marului,poate si parintelui Macarie,Dumnezeu i-a incredintat aceeasi sarcina.Cred ca daca parintelui i s-a facut o nedreptate Dumnezeu nu va lasa aceasta fapta nepedepsita.Am mai citit ca Sf Cuvios Vasile nu a specificat in testamentul sau ca nu doreste ca la Poiana Marului sa fie manastire de maici,ci a spus ca schitul sa aiba vietuitori neintrerupt,sa nu se desfiinteze.Oricum cine are iubire duhovniceasca pt parintele Macarie face un efort si merge si acolo ca sa-i ceara sfatul.Nu cred ca cearta rezolva ceva,ci ne indeparteaza de Dumnezeu.Dumnezeu si Cuviosul Vasile sa ne apere si sa ne lumineze sufletele si calea.

39. Tabacaru Ramona on 15 Jun 2011 at 12:31 am #

Sunt si locuri de cazare in manastire,nu stiu exact cate camere.Ar prinde bine si o mana de ajutor la cositul fanului pt maicute pt ca nu cred ca dispun de uneltele necesare sa se descurce singure.

40. SILVIA on 22 Jul 2011 at 2:52 am #

Ma numesc Silvia sunt din Buzau si vreau sa ajung la aceasta Manastire., Poiana Marului.Doresc si am nevoie sa raman acolo macar cateva zile daca se poate. Trebuie sunat inainte pentru asta sau doar mergi acolo si ramai pur si simplu.

41. SILVIA on 22 Jul 2011 at 3:09 am #

Astazi voi pleca spre aceasta Manastire…Sper din tot sufletul ca aici sa reusesc sa imi regasesc echilibrul (sufletesc)..

42. nicoleta on 02 Jul 2012 at 8:46 am #

Buna Ziua!
    Ma numesc Nicoleta. Cunosc foarte bine si de multi ani Sfanta Manastire Poiana Marului. Dar tot de atat de multi ani nu am mai ajuns acolo! Am insa cu mine acatistul si icoana Sfantului Vasile de la Poiana Marului. Port in suflet respect pentru ostenitorii de acolo care se roaga mult pentru ortodoxie si frumusetea ei dar si pentru noi toti. Eu acum sunt in strainatate. As putea obtine o alta coordonata de contact cu parintele Macarie sau Valentin? Va multumesc! Doamne ajuta!

43. Iulia on 05 Jul 2012 at 4:01 am #

Pentru Mihaela (din 15 ianuarie 2010)
    Mihaela, abia acum am citit postul tau. Sincer sper ca in acaestia doi ani ti s-a rezolvat problema sau macar ca ti s-a imbunatatit situatia.
    Eu sunt o femeie de 30 de ani si am trecut si eu prin situatii asemanatoare. Daca ti-as povesti ce am ajuns sa fac din dragoste pentru un barbat – te-ai speria, sincer.
    Dar dupa cinci ani de suferinta – fara sa reusesc sa fiu alaturi de el – cu ajutorul Domnului si a Maicii Lui am reusit sa ies din ´´prapastie´´ si am inteles urmatoarele:
    • Dumnezeu nu mi-a dat pe acea persoana in viata mea pentru ca as fi depins emotional de acel barbat si l-as fi iubit mai presus decat pe Dumnezeu.
    • Acel barbat era o persoana care n-a meritat nici un sfert din cate am facut pentru el si nici un pic din sentimentele pe care le-am avut fata de el.
    Te rog sa ma crezi ca nimeni, NICI O FIINTA UMANA / BARBAT nu merita sa te injosesti sau sa te umilesti pentru el.
    Si apoi lasa-ma sa te intreb: de ce doresti sa ai o relatie cu un barbat, care relatie sa iti aduca furie, ura, deznadejde si lacrimi?
    Eu cred ca viata e atat de scurta ca nu merita sa o pierzi cu aceste sentimente negative.
    Noi, cititorii de aici nu te putem ajuta. Tu trebuie sa-i ceri ajutorul lui Dumnezeu. Daca crezi ca rugaciunile tale nu sunt ascultate – atunci roaga pe Maica Domnului sa se roage pentru tine.
    Pentru inceput daca spui macar ´´Doamne Iisuse Hristoase numai Tu ma poti ajuta. Scoate-ma din acest iad´´ si crezi ce spui si doresti sa te vindeci – vei primi ajutor.
    Pune pomelnice la manastiri, biserici, roaga pe preoti sa se roage pentru tine… Si mai ales du-te la Sfintele Masluri…
    Sunt sigura ca vei trece si prin asta.
    Asta e doar o etapa din viata, e doar o proba, un examen, si cu ajutorul Domnului vei iesi inainte.
    NImic se face fara Dumnezeu si fara Dumnezeu totul e nimic. Ai incredere, nu dispera.
    Sa stii ca intotdeauna Cel de Sus iti va oferi o ´´portita´´ de scapare. Trebuie sa te linistesti si sa fi atenta sa auzi si sa intelegi voia Lui. Ajutorul de la El va veni prin oameni, situatii favorabile, etc
    Iti doresc numai bine si capul sus!

44. Negoita Gheorghe on 12 Nov 2012 at 3:09 am #

La Poiana Marului se poate ajunge cu autoturismul de la Buzau pe Valea Slanicului (Maracineni, Cernatesti, Beceni, Vintila Voda, Sarulesti, Bisoca)> Drumul este relativ bun. Exista o portiune de cativa km de drum neasfaltat, dar accesibil.
    mai exist un drum de acces la Poiana Marului din Valea Ramnicului Sarat (R. Sarat, Topliceni, Buda, Dumitresti, Jitia). La Jitia se trece raul Ramnic prin vad (nu exista pod), apoi dupa un urcus dificil pe un drum da pamant, pritr-o padure splendida de brazi se ajunge la manastire. Eu am facut acest drum in 2009, cu Loganul meu, dinspre Ramnicu Sarat, iar la intoarcere am mers prin Bisoca, apoi pe Valea Slanicului pana la Buzau. Odata ajunsi pe aceste plaiuri ar fi bine sa vizitati focul viu de la Lopatari (Terca), Vulcanii Noroiosi (Paclele Mari si Paclele Mici), Muzeul Chihlimbarului de la Colti, Bisertica de la Alunis, manastirile de la Ratesti si Ciolanu.
    Doamne ajuta!

45. Alina Mihai on 26 Nov 2012 at 9:49 am #

As dori din suflet sa ma ajute cineva cu un nr de telefon de-al parinteui Macarie pt ca am un copilas bolnav. Va multumesc!

46. niculina on 17 Mar 2013 at 12:45 pm #

as dori din tot sufletul sa ma ajute cineva cu un numar de telefon de al parintelui Macarie ptr ca am probleme mari…va rog din tot sufletul.Va multumesc

47. Simion lenuta on 25 May 2013 at 9:04 am #

As dori din tot sufletul sa ma ajute cineva cu numarul de telefon al parintelui Macarie.Va multumesc.

48. Teodor on 01 Sep 2013 at 3:15 am #

După multe incercări am reuşit sa ajung la Sfanta Mănăstire Poiana Mărului in vara anului de graţie 2013!
    Fiind născut la ţară şi invăţat cu greutăţile vieţii, am plecat împreună cu familia la această mănăstire după ce am citit pe internet că este un loc sfânt al neamului romănesc.Soţia şi fata studentă şi epuizată după grelele examene din vară m-au urmat cu încredere.
    Prima piatră de încercare a fost drumul de la Vintilă-Vodă la Bisoca care nu se mai termina şi pe care am rulat cu viteza I şi II ca să nu rup maşina in două.I-am spus soţiei că, chiar dacă rup masina în două tot trebuie să ajung la mănăstire.A doua încercare a fost găsirea unui loc de cazare la singura pensiune-Lacul Limpede din Bisoca.Fără programare nu am găsit loc şi m-am intors din drum cu gândul să mergem oricum la mănăstire şi apoi să plecăm la Lepşa cu riscul de a intra in noapte.Bunul Dumnezeu mi-a scos admnistratorul pensiunii in cale şi aşa am rezolvat cu cazarea.Apoi am plecat pe jos către mănăstire şi după 3 km de mers pe jos pe piatră cubică, soţia mi-a propus să renunţăm că nu mai poate.M-am întors după maşină şi mi-am luat familia din drum şi am mers vreo 3 ore cu riscul de a rupe maşina in două şi ne-am apropiat de mănăstire. Pe jos,am ajuns la mănăstire unde ne întimpinat parintele care ne-a binecuvântat.Am plecat de acolo cu sufletul uşurat şi cu credinţa că singura speranţă a omului este Dumnezeu!Cine vrea să se apropie de Dumnezeu să meargă la Sfânta Mănăstire Poiana Mărului!